פירוק הרכב היכן?

מערכת שורש  כט תשרי, תשפ  10/28/2019

גם רכב שעבר תאונה יכול להיות בעל ערך רב – כדאי לבדוק זאת
.......................

פירוק הרכב היכן?
פירוק רכבים באופן מקצועי וקבלת החזר על החלקים שעדיין שמישים, הוא פתרון נהדר עבור מי שלמרבה הצער עבר תאונה עם רכבו והוא כבר איננו יכול לשמש לצורכי נהיגה, או בשביל מי שברשותו רכב מדגם ישן מאוד. מדובר בפריצת דרך עבור אלו שחושבים שאיבדו חלק ניכר מכספם בשל תאונת דרכים שאירעה לרכב או בגלל הוותק הרב שלו על הכביש, זאת כיוון שבמקרים רבים ניתן עדיין "להציל" חלקים מסוימים מאותם רכבים, להביא אותם לידי שימוש כחלפים וזאת בתמורה לכסף המשולם לבעלי הרכב.

מתי כדאי לקחת את הרכב לפירוק?
תהליך של פירוק רכבים הינו תהליך שמומלץ לבצע, כאשר אין סיכוי או שלא קיים רצון לתקן את הרכב ובמיוחד כאשר ניתן עדיין להשתמש בחלקים ואביזרים מתוכו. את העבודה המורכבת והעדינה הזו עושים אנשי מקצוע, אשר מבצעים את פעולת הפירוק באופן מסודר ומדויק, בכדי לאפשר את שימושיות החלקים שמוצאים, אשר ניתן עדיין לשמר והם תקינים - זאת מבלי לגרום להם לנזק בעת הפירוק עצמו. מקרים של רכבים שנמצאים במצב כזה, מוצאים בדרך כלל לאחר תאונות קשות שבהם הרכב מוכרז בתור "טוטאל לוסט", או כאשר קיים רכב ישן שבלתי אפשרי למכור אותו.

למה משמשים חלקי הרכב המפורק?
חלקים של דגמים מיושנים יכולים לשמש בתור חלקי חילוף עבור דגמים זהים, מה שמייצר מענה נהדר למי שכן נוהג עדיין במכוניות מאותו הסוג ואינו מעוניין להורידן מהכביש. חשוב להבין כי למעשה זהו הפתרון האידיאלי לנהגים של מכוניות משומשות מאוד, אשר קשה להם למצוא חלפים בעת הצורך – בעיקר כיוון שהדגמים הללו כבר אינם מיוצרים. עם זאת, ישנם מקרים בהם הרכבים הישנים הללו – במקום שיילכו לפירוק, יכולים לעבור שיפוץ ולחזור אל הכביש בבטחה.

באילו מקרים כדאי לשפץ את הרכב במקום לפרק אותו?
כאשר המצב המכני של הרכב עדיין תקין, אך מראהו הישן וכן הקילומטראז' הגבוה גורמים לבעליו לרצות להיפטר ממנו, חשוב להבין כי ישנו פתרון ביניים שיאפשר שימוש ברכב. שיפוץ של רכב ישן יכול להפוך אותו לבעל מראה מחודש ונקי, עם יכולות מכניות טובות הרבה יותר מקודם. פעולת השיפוץ איננה פשוטה, אך היא יכולה לכלול תיקונים של צבע ופחחות שיחדשו את הוויזואליות הישנה, תיקונים והתאמת הרכב לדרישות הבטיחותיות וכמובן – הבאתו למצב שהוא יכול לעבור טסט ולחזור לנסוע בכבישים. במקרים רבים, תהליך זה יכול לחסוך למשפחה עשרות אלפי שקלים שעלולים היו לשמש לרכישת רכב חדש, כאשר אין באמת צורך בכך. רכבים משופצים יכולים "להרוויח" עוד מספר שנות חיים ולהיראות נפלא, ממש כמו רכב שנרכש זה עתה מהסוכנות. חשוב לפנות לחברה בעלת ניסיון בכדי לוודא שעבודת השיפוץ תתבצע ברמה הגבוהה ביותר וללא שום פשרות.